Kärlek i både Göteborg och Hjo

Denna kärleksveckan har varit fantastisk.

Allt började i tisdags med att jag fick en snapchat med en bild på en hotellsökning samt texten: "Imorgon? Du, jag, ett tåg till Göteborg och en natt på ett skepp". Jag svarade ja. Så i onsdags lämnade Falköping och åskan och drog till soliga Göteborg.

Jag glömde att ta kort på skeppet  men jag tog en bild på utsiktet ifrån vårat hotellrum.

Efter att ha inspekterat hotellrummet så var det dags attt äta. Vi ville äta ute och studerade restauranger vid domkrykan och hittade ett indisk ställe. Jag har aldrig ätit indiskt tidigare och jag har verkligen missat något. Det var super gott.

M drack öl till maten och jag smkade på ölen. Efter tre klunkar så bestämde jag mig för att jag faktiskt gillade den ölen. Första ölen någonsin som jag godkänt. Den smakade bara lite öl.

Sedan tog vi en promenad till slottsskogen där vi tittade på ankor, fiskmåsar och sälar. Det satt mängder av människor i gräset och picknicka. Jag vill flytta dit och bli hippie! Eller bli säl.

Sedan tog vi spårvagnen tillbaka till centralstationen och där åt vi glass som tydligen inte hamnade på bild. Sedan blev det en drink. M's öl var inte god.

Sedan till hotellet för att sova. Torsdagen började med hotellfrukost och sedan checkade vi ut. Sedan var planen att åka till Liseberg att spela på chockladhjulen istället för att åka åkband. Men vi bestämde oss för att besöka universeum. Där tittade vi på ormar och otäcka fiskar.

När vi var klara med det så var vi hunriga och åt glass medan vi bestämde oss för vart vi skulle äta. Vi skippade Liseberg och åkte spårvagn mot resecentrum och åt vanlig mat. Denna gången smakade jag inte på ölen. Fyra klunkar öl räcker faktiskt.

Efter maten så satt vi en stund ute i solen vid kanalen, jätte mysigt. Sedan gick vi på solglasögonjakt. Inte åt personen som köpte tre par solglasögon i Danmar utan åt den andra av oss. Inga solglasögon blev köpta. M provade en keps som han till min stora besvikelse inte köpte.

Solglasögonen jag har på huvudet köpte jag på båten till Danmark. Det roliga var att jag hittade exakt likadana i göteborg. Jag föreslog för M att han kunde köpa likadana men det ville han inte heller.

Sedan drog vi hem till Falköping och jag följde med honom hem och tänkte bara stanna en stund. Tiden fick fort och det slutade med att jag sov över. Vi beställde pizza med hemleverans ifrån pizzaonline. Det var jätte roligt! Min första gång.

Det gick smidigt att välja bort saker ifrån ens pizza och man kunde även lätt lägga till saker man ville ha. Sällan så är pizzorna exakt så man vill ha dem.

Nu blir det ett långt blogginlägg men vi fortsätter. Jag åkte hem fredag fm. Idag söndag så sågs vi igen för att hå på hantverksmässan i hjo. De hade mycket fina saker men vi köpte inget. Jag har inte plat för fina saker jag inte behöver.

Sedan drog vi och badade. Jag tror att detta var första gången jag badade i vättern och jag förstår varför jag inte badat där tidigare. Fin strand men det var svinkallt! Jag är envis men idag så ville jag verkligen inte doppa mig. Man ska inte bada där som singel. Det krävs att ha någon i vattnet man kan krama och stå tätt intill för att ens ha en chans att överleva det kalla vattnet.

Men när vi började gå mot land så kändes vattnet lite mindre kallt så jag doppade axlarna till slut.

Efter standhäng så var det dags att äta och grillat stod på menyn. Vi handlade mat och åkte vidare mot Karlsborg.

Det var "allt" för denna veckan. Nu sitter jag ensam hemma med djuren och är sjukt trött efter att ha varit ute hela dagen och badat i  isvatten.