Göteborg i Augusti del 1

Jag har fått kritik över att jag inte bloggat på länge. Men det har sina anledingar men det är jag inte redo att prata om än men det kommer. Om några månader eller så. Vi behöver verkligen prata om det. Helt sjukt att det nästan gått två månader sedan jag bloggade senast.

Vi kan börja med vad jag gjorde förra veckan. Mamma har börjat strålas så jag spenderade en vecka hos henne i Göteborg.Eller iallafall måndag till fredag. Mamma bodde ca 15 min med spårvagn ifrån mig så man kan sammanfatta min resa med att jag mest åkt spårvagn eller tittat på utsikten ifrån mitt hotellrum.

MEN HÄR KOMMER DEN LÅÅÅNGA VERISIONEN

Jag orkade inte duscha innan jag åkte men jag hade iallafall borstat håret. Först blev mamma strålad sedan åt vi mat på sahlgrenska. Inte det godaste jag ätit men helt okej. Fullt godkänt.

Sedan sen snabbis till mammas patienthotell innan mina föräldrar slängde av mig vid mitt hotell och åkte å köpte godis.

Jag blev posetivt överaskad när jag såg mitt rum. WOW! Jag var vissligen trött när jag bokade men jag är helt säker på att jag valde (och betalade) för det billigaste men fick ett lyxrum. Men i bokningsbekräftningen så stod det dock lyxrummet. Äntligen är högre makter snälla mot mig.

Efter att ha duschat och kollat på utsikten några timmar så pallade jag mig iväg till espresso house.

Lagom tills jag var tillbaka till hotellet så började det spöregna.  Det finns så mycket jag egentligen hade velat göra i Göteborg men energin fanns inte där. Ibland får det vara så. Just nu var det ligga i sängen (eller sitta i soffan) och titta på utsikten samtidigt som jag lyssnade på musik som jag behövde.

Sedan var det ny dag. Jag hade ställt klockan på 8 men höll mig vaken efter att ha vaknat vid 7. Det kändes som rena självskade beteendet.

Vid halv nio så var jag redo för frukosten.

Jag blev en helt ny människa efter gårdagens dusch och med smink.

Sedan bar det av till mamma. Både hon och min styvfar hade i en vecka varit oroliga för att jag inte skulle hitta till mammas hotell. Tror Tomas tog upp det tre gånger förra veckan (!). Men det var inga problem, det gick hur lätt som helst. Till och med lättare än lätt.

Väl där så gick jag och mamma en promenad.  Sedan var vi på hennes rum tills hon skulle iväg och strålas. Hon ser gatan ifrån hennes rum men ändå är hon ute en halvtimme innan taxin kommer (!)

Sedan tillbaka in till staden och leta efter mat. Finns kanske roligare alt än max men max är gott och ibland är man för trött för att fatta beslut.

Målet med veckan var att besöka konstmuseumet två gånger men det blev bara en gång (ja jag avslöjar händelser i förväg). Så efter maten så var det bra att gå den 20 min långa promenaden. Att gå när man är trött och mätt är jobbigt.

Jag gick ifrån bänk till bänk. Vid ett tillfälle så låg hotellet bakom mig. Men tack och lov så visste jag inte det då för då hade jag troligen krypit till hotellet och aldrig mer kommit ut.

Men efter en halv evighet så var jag framme.

Sedan gick jag (kröp ej) till hotellet och bokade biobiljetter. Nästa sak på min lista var att se lejonkungen på bio och eftersom bion ligger på andra sidan gatan så kändes det inte allt för jobbigt när jag hade två timmar på mig att vila.

Såg en regnbåge.

Ang filmen. Såklart den var bra, det är ju lejonkungen och lejon är söta men jag blev inte jätte imponerad.  Jag kanske var på fel humör men hade nog velat ha lite mer naturfilm över det hela där djurens kroppspråk styrde handlingen mer än vad de sa. Kanske hade fått större upplevelse om jag sett filmen med svenskt tal.

Resten av kvällen spenderade jag med att titta på utsikten. Bilden nedan är tagen vid 21:49.

Jag avbryter sändingen här. Klara måste gå ut (eller ja.. jag måste snurra på pokestop innan midnatt) samt att jag inte vill att inlägget ska bli för långt.