Årsmöte och bowling

Igår var det årsmöte med ridklubben.

På dagordningen så var det de vanliga. Men det är sååå sjukt många onödiga och trista punkter. Vi var en liten förening och mycket av punkterna är saker som styrelsen själva bestämmer (till ex vem som är ordförande)(Vi väljer ordförande genom att välja den mest lämpliga som protesterar minst)

Vi hade mötet i bowlinghallen så när mötet var abslutat så SPRANG vi till baren och letade sen upp bowlingskor. Dock inte i den ordningen och vi sprang inte.

Att bowla på årsmötet måste vara den bästa ideen klubben haft sedan jag gick med i den 2008. Jag har varit på alla årsmöten utom ett och det mötet jag missade var när jag avsa mig min plats i styrelsen. Så jag missade avskedsblomman/godiset. Men det kan ha berott på punkt 16 i dagordningen. Avhoppade styrelsemedlemmar hamnar oftast i valberedningen (dock frivilligt).

Jag var lite nervös över att bowla med min arm som jag bröt förra året men det var inga problem.  Mitt mål var att inte komma sist och det skötte jag galant. Vi var rätt lika duktiga/dåliga.

Det värsta med att bowla är att välja klot! Alla är tunga eller har för små hål. På de två banorna som delade ränna så hade vi tre klot som såg likadana ut (lika tunga och lika stora hål) eller ja det skillde pytte lite i färg. Så vid minst två tillfällen så STAL Catharina mitt klot.

På bilden under texten så ser vi en person som inte heter Helen/Helena bowla.

Efter bowlingen så åt vi buffe och drack ännu mer vin (fast det var bara jag som drack vin.. de andra drack öl/cider)

För bloggens skull så ska jag visa mina poäng.

Jag fick alltså 92 poäng ena omgången och 99 poäng andra omgången. När jag bowlade för 2 år sedan fick jag 108/98 och för 4 år sedan fick jag 87/79/87

Kommentera här: