Valborg 2020 som den borde ha varit.

Nu skulle jag ha varit i göteborg om det inte vore för corona. MEN vet ni vad. Jag äger min sanning och min berättelse. Att vara i göteborg hade varit mycket roligare än att göra ingenting som jag numera kommer spendera dagarna.

SÅÅÅÅ

Nu låtsas vi som att corona aldrig har funnits och det är såhär jag numera kommer att minnas valborg 2020 när jag åkte på min årliga göteborg resa. Så nu kör vi.

Tisdag den 28 april 2020.
Jag började med tågresan. Vid påstigning så var det inte så mycket folk men de kom allt eftersom. Det var hemskt många ifrån vårgårda som skulle åka till Göteborg. Det kan jag förstå. Vad gör man i vårgårda? Ja det ska jag ta reda på någon gång. Det är en stad jag inte känner till ett dugg.

Väl framme i Göteborg så köpte jag en islatte och en bulle ifrån espresso house. Sedan gick jag till mitt fantastiska hotellrum. Jag hade betalat lite extra för att få lyxrummet. Det var jag helt klart värd. Efter att ha chillat lite på rummet så var det dags att bege sig ut. Jag köpte en latte och gick till Röhsska museumet. Jag hade aldrig varit där tidigare så det blev ett intressant besök. Jag gillade det inte lika mycket som konstmuseet men jag kommer garanterat att besöka det igen.

Sedan gick jag till pinchos som låg i närheten. Det var första gången jag åt där ensam! Men det var trevligt ändå. Efter lite för många drinkar så vinglade jag tillbaka till hotellet och körde den obligatriska hotellansiktsmasken som man bör göra minst en gång varje resa.

Onsdagen den 29 april.

Dagen började med den vanliga första dags hotellfrukosten. Som ni ser på bilden. Så ser det ALLTID ut första dagen. Sedan blev det en promenad till kostmuseet. Alltid lika underbart. Jag kom fram till att om man skulle träffa en dödperson så hade en konstnär varit intressant. Jag hade gärna velat veta hur Ivan Ivarsson tänkte när man målade.

Sedan tog jag spårvagnen till stenpriren och satt ute och tittade på vattnet.Sedan tog jag en promenad längst älven. Påväg tillbaka till hotellet så köpte jag max. Man måste ju nästan äta det minst en gång när man är i göteborg. Speciellt om man håller på att svälta ihjäl. Sedan var det dags för bio.

Jag och min syster hade egentligen planerat att se Mulan ihop men av olika anledningar så hade det inte blivit av så jag passade på att se den nu. Vad tyckte ja? Det är svårt. Det är inte min typ av film egentligen. Jag gillar den enbart för att det är en disney. Men jag är rätt nöjd ändå. Ps. Skvallra inte för Jenny att jag såg den utan henne. Sedan avslutade jag med en drink i hotellbaren.

Torsdagen den 30 april.

Andra morgonen blev en typiskt andradags frukost med pannakor istället för äggröra och bacon. Efter frukosten så somnade jag om och sov ett par timmar till. Det var jag värd. Sedan begav jag mig ut för att jaga mat. Då började det spöregna!!!!! Enda gången det regnade under  min resa. Så för att orka gå hem i regnet till hotellet med maten så beslutade jag mig för att ladda batterina med en latte.

Efter latten så var det solsken igen så jag åt min lunch ute. Det blev vegansk kebab. Den var lika god som senast. Sedan begav jag mig till haga. Jag var lite sugen på att köpa kristaller, vilket jag gjorde.Jag hade även beställt tid för tarotläsning som de gör i butiken. Jag fick reda på att jag var fantastisk och att min framtid också skulle bli fantastisk.

Nu började det bli kväll och jag köpte med mig en stor hagabulle att äta sedan på hotellet. Men först valborgsbrasan i slottskogen. Detta år lyckades jag äntligen se brasan brinna. Sedan spårvagn till hotellet för att äta bulle. Föresten! Jag gick inte vilse en enda gång den dagen.

Fredagen den 1 maj.

Sista dagen och det är alltid lika sorgligt att lämna hotellet. Jag lämnade in väskorna på centralen. Sedan satt jag i lejontrappan vid brunnsparken och funderade på vad mitt nästa drag skulle bli. Men jag glömde att berätta att efter att jag lämnat väskan på cetralen så hade jag varit inne en snabbis på kicks. Givetvis så köpte jag ännu ett rött läppstift. Man kan inte ha för många röda läppstift.

Eftersom jag alltid äter indiskmat den första maj så blev detta år inget undantag. Jag köpte linsgryta och chili naanbröd. Jag förstår det inte.. Att jag ALDRIG lär mig att chili naanbrödet är svinstarkt. Nästa gång så MÅSTE jag köpa ett naanbröd som inte är kryddat. Tack och lov så gjorde vinet det lättare att stå ut med den heeta maten.

När jag ändå var i närheten så blev det ett besök på stadsmuseet. Även denna gången blev jag tiggare när jag snurrade på hjulet som berättade om mitt öde på 1600 talet. Nöjd med resan så köpte jag en latte innan jag steg på tåget igen.

Alltså.. inser ni att när jag blir gammal och dement så kommer det här inlägget att ge mig problem. Jag kommer envist säga att jag såg Mulan på bio valborg 2020. Medans tråkiga människor kommer att säga att på valborg 2020 så fanns det inte några biografer öppna pågrund av corona och Mulan hade inte premiär förens långt senare.

MEN SÄGER JAG ATT JAG SÅG MULAN PÅ VALBORG SÅ GJORDE JAG DET!!!